vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 11 Hué-Hoi An

Dag 11 Hué-Hoi An

Pfffffff ik moet niet meer een dag uitstellen met een verslag schrijven.
Haha haha, door alles wat we doen weet ik vaak s ’avonds niet meer hoer de dag begonnen is.

Aller eerst een welkom aan alle nieuwe volgers van deze reisblog. Ik heb begrepen dat steeds meer mensen uit onze groep, de link hebben gedeeld met hun familie. Leuk om te weten dat het zo goed ontvangen wordt.
Jullie kunnen ook rustig reageren. Kan deze berichtjes aan diegene doorgeven waarvoor ze bestemd zijn.

Vanmorgen vroeg op weg gegaan naar onze volgende bestemming. En ja…inderdaad…zo vroeg sta je thuis niet op in je vakantie. Maar nogmaals, in deze temperaturen is dit echt noodzakelijk.

Vandaag was het in Hoi An 35 graden, met een gevoelstemperatuur van 42 graden. Dit is voor ons allemaal heel erg vermoeiend. Het is duidelijk dat wij dit niet gewend zijn. En dan zie je hier de mensen nog met truien met lange mouwen lopen. Sommige hebben zelfs handschoenen aan.

En dan te bedenken dat het morgen nog warmer hier gaat worden. En van het thuisfront krijgen we berichten door dat het gevroren heeft…….. tja als ik dan mag kiezen… dan toch maar iets warmere temperaturen.

Maar goed, terug op onze toch alweer elfde dag.
vanuit Hué zijn we over de wolkenpas vertrokken richting Hoi An. Voor dat we de wolkenpas over gingen hadden we nog te maken met 4 seizoenen net als bij ons. Aan de andere kant aangekomen hebben we alleen nog maar met twee rekening te houden, namelijk het droge “dry” en natte “wet” seizoen .

Boven op de pas een Foto stop gemaakt om mooie foto’s te maken. Hebben geluk dat we mooi weer hebben want dan kun je over de pas heen, ander ga je door een tunnel, eronder door.

Ook nog een stop gemaakt bij het beroemde Danang Beach of te wel het China strand, was tijdens de Vietnam oorlog het surfparadijs voor de Amerikanen.

Gezamenlijk geluncht en toen ingecheckt in ons nieuwe hotel voor 3 nachten.
Eindelijk eens alles uit de koffers kunnen halen want dat was me ondertussen toch een zooitje geworden.

Wasgoed in een zak gedaan, want dat kunnen we afgeven voordat we gezamenlijk uitleg krijgen via een stadswandeling door Hoi An.

Eerste indruk is echt Toppie. Wat een gezellige plaats en wat is het fin om te weten dat we hier anderhalve dag vrij hebben.

We hadden met een groot gedeelte van de groep nog een gezamenlijk diner laten bespreken, maar eerlijk gezegd was het teveel van het goede.
Wilfred en ik zijn echt doodop. Maar we zijn niet de enigen. Voor het eerst hebben we ontzettend veel moeite om in het juiste ritme te komen. Wil maar niet lukken. Hoor het van diverse mensen om ons heen. Misschien dat de hoge temperaturen hier daar aan meewerken?

Het was voor ons in ieder geval weer vroeg naar bed. Want voor morgenvroeg staat een leuke fietstocht op het programma.

Toto morgen.

Andre

Ja die hitte kan echt slopend zijn. Mooi fotos weer. Succes met de hitte, gelukkig ook even vrij. Tot horens

Nicole

Weer een mooi verhaal Patricia, En ja inderdaad die hitte is niks en toch ben ik jaloers op jullie heb al tweedagen mijn autoruiten kunnen krabben het morgens en de winterjas weer aan , dus ik zou zeggen geniet er zoveel mogelijk van en doe rustig aan met Wilfred.

Winterse groetjes Math en Nicole

Areana

Jullie maken weer genoeg mooie dingen mee! En zoals je al zegt, liever te warm als te koud zoals hier in ons Kikkerlandje. Geniet nog maar lekker