vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 12 Hoi An

Dag 12 Hoi An

Wat hebben we weer een mooie dag gehad.

Om 8.00 uur zaten we al met z’n allen op het fietsje. Deze keer was het een ritje van net iets meer dan 15 kilometer. Hebben er zo’n twee uurtjes over gedaan.
Het eerste gedeelte was nog door de stad van Hoi An. Nou……go with the flow..zeggen ze dan.
Dat moet je dus inderdaad doen. Gewoon met de hele meute doorrijden. Vooral niet twijfelen want dan gaat het mis.
Eenmaal buiten de stad hebben we genoten. Verschillende foto stops gemaakt. Hééééél toevallig kwamen we een man op een waterbuffel tegen. ( nou ja toevallig? Gek toch dat de gids net van te voren een telefoontje had gepleegd!) Je kon ook op die buffel gaan zitten voor een foto. Nou dat hebben we maar niet gedaan.

Ook zijn we bij een ouder echtpaar gestopt. Ze waren 91 en 94 jaar oud en al 72 jaar bij elkaar.
Kijk maar eens naar de foto’s. Tjeerd uit de groep kreeg een of ander blad op z’n hoofd gezet. En met toestemming van hem heb ik daar ook de foto van op de blog gezet.

Na de fietstocht even een rust pauze gehad om iets te drinken om daarna nog een tocht met een boot te maken terug naar het oude stadsgedeelte van Hoi An.

Was gisteren helemaal vergeten te vertellen dat wilfred zich een paar leren schoenen heeft laten maken. Vanmiddag was daar de eerste keer het passen van. Vanavond hebben we ze al kunnen op halen. Geweldig toch hé? Binnen 24 uur en paar schoenen ontwerpen en laten maken en dat ook nog voor een spotprijsje.

Vanmiddag hebben we lekker rustig aan gedaan. En vanavond zijn we met z’n tweetjes ergens gaan eten. Heel erg romantisch op een balkon met uitzicht over het oude gedeelte van Hoi An.

Voor morgen middag staat er voor Wilfred een massage geboekt en ik ga een gek doen. Ik ga dan ondertussen voor een ”French” manicure. Nog nooit gehad, maar eens moet de eerste keer zijn.
Laat jullie morgen weten hoe het me bevallen is.

Tot morgen allemaal.