vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 15 Quy Nhon-Nha Trang

Dag 15 Quy Nhon-Nha Trang

Vanmorgen weer vroeg op weg naar onze volgende bestemming.

Wat was het vervelend om Freek en Trijnie achter te laten. Wetende dat ze een lange terugreis tegenmoet gaan. Om 10.30 uur eerst een vlucht naar Hanoi, daar de hele dag moeten wachten op de avondvlucht van 22.45 uur naar Frankfurt om daarna pas door te kunnen vliegen naar Amsterdam.
Maar dit was de eerste mogelijkheid om naar huis te komen en daar was het wel om te doen.

Ik weet dat ze ons via deze blog verder zullen gaan volgen en ik wens ze dan ook nogmaals heel veel sterkte en kracht toe om dit allemaal te verwerken.

Voor ons was het wederom een mooi dag.
onze eerste fotostop was boven op een pas. Keken uit over een baai met strand en een heleboel mooie bootjes.
De volgende fotostop was op een plaats waar ze sterke drank verkochten met allerlei dieren in de fles. en weten jullie welke? grrr.…zeepaardjes, kikkers, zeesterren en zelfs vogels.

Volgende stop was om te zien hoe die leuke ronde Vietnamese bootjes gemaakt werden.
Heel leuk om te zien. Klein detail is, dat ze gevlochten worden met bamboe riet en dat ze de openingen dichtsmeren met buffalo shit ot te wel Stront…

Maar mag de pret niet drukken.

Na de lunch nog een pagode bezocht. Jeetje mina, Vietnam is echt super toeristisch, eigenlijk niet leuk meer. Je kon geen foto maken of je had een horden Chinezen voor je lens.

Van daaruit met een boot naar een eiland genaamd Lang Chai. Gezellig doorheen gewandeld.
Onze gids Huy heeft ons daar een gekookt ei laten zien waarin het kuikentje nog zit. Gruwelijk om te zien…. Voor hun een delicatesse, dus het smaakte hem wel.

Bij dat eiland hebben we een klein tochtje gemaakt met de ronde bootjes. Ja hoor….die van de buffel stront. Geweldig leuk om te doen.

Daarna met de bus naar ons hotel gereden om daar in te checken.
was natuurlijk best wel een lange dag, maar hebben de excursie die voor morgen op het programma staan vandaag meteen erbij gedaan. Hebben we een dagje vrij en dat komt goed uit want er is een schitterend strand.

Onze hotelkamer is wederom prachtig. Hebben zo’n groot bed, dat we elkaar waarschijnlijk vannacht moeten gaan zoeken.

Zijn s ’avonds nog met een gedeelte van de groep gaan eten aan het strand.

En zo kwamen we weer aan het einde van een hele interessante dag.

Heel veel lieve groetjes van ons.
Wilfred en Patricia

Chantal

Ik hoop voor Freek en Trijnie dat ze een goede reis hebben.
Beh, die flessen drank. Wel goed geconserveerde beestjes.
Die eieren met kuiken is ook in de Filipijnen een delicatesse.

Trijnie

Hoi Patries
Misschien hoorden jullie van Franklin dat wij ondertussen aangekomen zijn. Het was een lange reis. Op Frankfurt was het vervelend, slechte info en personeel chagrijnig. Zaten bijna in Londen. We waren door een controle heen toen ze er achter kwamen nadat wij 3x gevraagd hadden of het de juiste gate was dat wij naar A'dam moesten. Gelukkig hadden we daar genoeg tijd en uiteindelijk zijn we op Schiphol aangekomen. Onze dochter en kleinkinderen waren er om ons op te halen. Nu voorbereiden op zaterdag. Jullie bloemstuk kwam net aan toen wij gisteren bij mijn schoonzus waren. Dank daarvoor. We blijven je verhalen volgen en genieten toch een beetje mee. Groeten van Trijnie en Freek

Patricia

Hallo Trijnie en Freek.
Wat vervelend om te horen dat dit helaas toch niet zo goed geregeld was. Fijn om te horen dat jullie in Amsterdam werden opgevangen door jullie familie. Nu voorbereiden op zaterdag. Heel veel liefs Wilfred en Patricia.