vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 20 Phan Thiet-Ho Chi Minh City

Dag 20 Phan Thiet-Ho Chi Minh City

Vanmorgen nog rustig aan kunnen doen. Ontbijten, half 11 koffers buiten en om 11.00 uur vertrek naar Ho Chi Minh city, het voormalige Saigon.

Na 10 minuten was het al gedaan met de rust. Zodra we weer op de drukke weg waren, begon het getetter weer......treut. Tooooot, tatu tatu....claxons in alle toonaarden. Heb het volgens mij nog niet eerder vermeld in de reisblog, maar hier tutteren ze werkelijk de hel tijd. Of ze nu rijden of stilstaan ze duwen op de claxon.

We gingen nog met een zonnetje weg, maar gaandeweg begon het te betrekken. Enkele w.c. stops gemaakt. Toen kwam het ineens met bakken naar beneden. Gelukkig is het hier wel meestal maar van korte duur.

Gelukkig nu dus ook. Zijn onderweg wel een paar flinke ongelukken tegen gekomen.

Rond 16.00 uur kwamen we in Ho Chi Minh city aan. Jeetje wat een drukke stad. Zal morgen nog eens navragen hoeveel miljoen inwoners hier zijn.

Het hotel valt tegen. Ze hadden wel al gewaarschuwd dat het een stadshotel is en iets minder dan gewend, maar dit valt echt tegen. Niks meer verwennerij en bedje open geklapt voor het slapen gaan ???? Maar het mag de pret niet drukken.

Toen we de kamer op kwamen stonk het vreselijk. Leek alsof er maanden niet gelucht was. Wilfred is meteen naar beneden gegaan. Gelukkig was Laura er nog. Meteen actie ondernomen en gekeken op een andere kamer. Is wel iets kleiner, maar ruikt stukken beter. Mogen we nog van geluk spreken, want morgen is een nationale feestdag i.v.m. De bevrijding van Saigon in 1975. Alles is dus volgeboekt hier.

Dit is ook de reden dar het programma ongegooid wordt. Dus morgen een hele vroege wake up call, namelijk 5.45 uur. Vertrek om 7.00 uur. ????????????

S ' avonds nog gaan eten en een beetje de stad verkend. Ondanks de drukte een goede indruk gekregen.

Voor nu welterusten en tot morgen

P.S. De slang uit een eerder verhaal, was waarschijnlijk een Cobra. Hoop dat ik morgen het filmpje op de blog kan zetten, waarin je ziet hoe die gevangen is. ????

Andre

Klinkt aardig toch ja zoon stad is toch anders dan die mooi resorts. Zij mijn zoon ook over Manilla.
Ben maar bij dat jullie die slang niet van dichtbij hebben meegemaakt is echt een goede giftige en agressief.
Hoop dat het weer beter wordt en veel plezier morgen.