vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 21Ho Chi Min City- Cu Chi- Cao Dai- Ho Chi Minh City

Ho Chi Minh City-Cu Chi-Cao Dai-Ho Chi Minh City

In verband met de feestdagen hier is ons programma omgezet. We hebben de twee dagen hier omgewisseld.

Hele vroege wake up call en vertrek al om 7.00 uur. Maar wat was het goed dat we dit zo gedaan hebben. We hebben er handerhalf uur over gedaan om naar Cu Chi te rijden. Daar hebben we een interessante excursie naar de wereldberoemde Cu Chi tunnels gemaakt. Dit is een gigantisch ondergronds tunnelnetwerk van de Vietcong. We waren al eerder naar zoiets gaan kijken, maar dit was een stuk indrukwekkender. Helaas kwam ik er te laat achter dat het geheugenkaartje in het fototoestel er niet goed in zat. Van het grootste gedeelte dus wel foto's gemaakt, maar ze zijn niet opgeslagen. Balen natuurlijk........ Zal ze dus naderhand pas kunnen plaatsen. Toen we aankwamen waren we een van de eerste, maar toen we klaar waren stond werkelijk de hele parkeerplaats vol met bussen. Daarom is het dus goed om op tijd op pad te gaan. Ook vanwege de temperaturen, want het was weer ontzettend warm vandaag.

Vandaar zijn we door gereden naar Trang Bang waar we een bezoek hebben gebracht aan de Cai Dai tempel. Daar komen de de geloofsovertuigingen van o.a. het Boedhisme, Christendom, confusianisme, Islam en het Taoisme bij elkaar. We mochten daar een ceremonie mogen meemaken in de tempel. Ik vond het zeer indrukwekkend.

Vervolgens hebben we daar ook nog een documentaire gezien over Kim Phuc. Dit is het meisje dat bekend staat , van de foto die van haar genomen is na een aanval met napalm. Vreselijk om te zien wat ze allemaal heeft moeten doorstaan.

Daarna terug naar het hotel waar we de rest van de dag zelf konden invullen.

Zijn lekker de stad ingegaan om nog wat rond te kijken en enkele souvenirs te kopen.

Voor morgen staan ook nog een aantal leuke dingen op het programma. Dit is wel allemaal het s'morgens dus lekker de rest van de dag vrij.

Pffffffff het gaat nu echt als een sneltrein. Nog maar 3 overnachtingen en dan staat ons alweer de lange terugreis te wachten.

Groetjes Wilfred en Patricia

Math

zo zo, als het goed is, is het nog een nachtje slapen en dan kan de reis terug beginnen. Weer thuis aangekomen eerst 2 x 24 uur lekker ontspannen en rusten en bijkomen van de vakantie. He he, dat was weer een vakantietje he, als jullie maar genoten hebben, dat telt, welkom terug frends.