vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 23 Ho Chi Minh City-Mekong delta-Can Tho

Dag 23 Ho Chi Minh City-Mekong delta-Can Tho

Hallo allemaal,
voor nu zal dit hoogstwaarschijnlijk even het laatste verslag gaan worden.
De kans is groot dat ik er thuis pas weer de gelegenheid voor ga krijgen.

Het was in ieder geval weer een interessante dag.

Vanuit Ho Chi Minh City zijn we eerst richting de Mekong Delta gereden.
In de stad Cai Be zijn we aan boord gegaan en hebben we een tocht over de rivier gemaakt. Tussen door zijn we gestopt bij een familie bedrijf. We hebben daar kunnen zien hoe ze op hun manier popcorn maakten. Ook lieten ze daar zien hoe ze een bepaald snoepje deden maken. Deze snoepjes werden daar handmatig één voor één ingepakt. Eerst in een velletje rijstpapier, dat je dus kunt opeten en vervolgens nog eens in een ander papiertje.
Echt Monniken werk…..

Tussendoor hebben we ook nog een extra excursie met roeiboten gemaakt door bepaalde kanalen van de delta, waar je met de grote boot niet komt.

Voordat we gingen lunchen hebben we nog geleerd om zelf “spring Rolls “te maken. Oftewel mini loempia’s. Waren lekker geworden.

We zijn nog verder met de boot gegaan naar een lokale markt.

Voor de Vietnamezen denk ik heel normaal, maar ons draait dan toch wel de maag om.
Kippen en eenden die geen kant op kunnen omdat ze de poten aan elkaar gebonden hebben.

Te veel vissen in een te kleine bak. Snakkend naar adem. Grrrrrrrr echt dierenleed. Maar voor hun is een levend dier veel meer waard dan een dood dier.

Daarna met de bus door naar Can Tho waar ons hotel is.

S’ avonds hadden we ons afscheidsdiner. Was heel erg gezellig. De fooien werden uitgedeeld, want morgen, nadat we op het vliegveld zijn afgezet zien we ze niet meer.

Voor morgen staat nog het s’ morgensvroeg om 8.00 uur vertrek voor de drijvende markt.
daarna gaan we nog ergens lunchen om vervolgens naar het vliegveld te kijken.

Tot gauw allemaal