vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 2 Hanoi

Dag 2 Hanoi

Pffffff wat een temperatuur verschil....... Je krijgt echt een klap met de hamer. Warm, benauwd en klam binnen 5 seconden. Echt niet normaal. En daar zit je dan met je spijkerbroek ???? en blouse.

Vanuit het vliegveld zijn we rechtstreeks naar ons hotel vertrokken.

Ongelooflijk hoe zo'n mooi hotel, midden in Hanoi, tussen oude gebouwen en winkeltjes staat.

Even een paar uurtjes vrije tijd gehad. Wat een verademing als je dan onder de douche staat en daarna even een paar uurtjes mag slapen. Nu ja.....paar uurtjes?? We hadden tot kwart voor drie de tijd. Er stond een rit per fiets taxi op het programma. Wat een belevenis.....je moet het meemaken om te geloven. ???? volgens mij zijn ze hier allemaal levensmoe.

Heel Vietnam telt ongeveer 90 miljoen inwoners. Maar er zijn ook bijna 40 miljoen scooters!!!!!!!! Waarvan er volgens mij 39.999.999 in Hanoi rijden ???? alles scheurt door elkaar heen. Je wordt links, rechts, van voren en achteren ingehaald. Ik heb het maar allemaal laten gebeuren. Hahaha en een andere keus hadden we ook niet. Nadat we dit een uurtje hadden gedaan zijn we terug gebracht naar het hotel.

Daar was een welkomstbijeenkomst. Een hele groep wild vreemde mensen bij elkaar, want op het vliegveld zie je pas voor het eerst wie je mede reisgenoten zijn. Iedereen heeft iets over zichzelf verteld om een beetje indruk te krijgen van elkaar. Laura heeft ons wat tips gegeven en de programma's met ons besproken.

Tijdens de bijeenkomst viel diverse keren de stroom uit. Eerst was het steeds een paar seconden, maar de derde of vierde keer ging het licht en de airco echt niet meer aan. Zoals ik al zei hebben we een prachtige kamer. Maar deze ligt wel eventjes op de 9de verdieping. Geen stroom........geen lift. Zien jullie de bui al hangen. Samen met Miranda en Leon, in het donker alle trappen op gelopen. Miranda stooook nog haar voet. Komen we na een " toch wel stevige klim" in een " verdomd benauwde temperatuur" eindelijk boven. Gelukkig werken de kamer sloten op accu's dus konden we naar binnen. Eindelijk binnen, wat denk je......... Ja hoor springt de stroom weer aan om dan toch ook vervolgens weer binnen een minuut ook weer uit te gaan. Dus .......ook weer te voet naar beneden.

S'avonds zijn we gezamenlijk gaan eten. Dit gaan we in de komende weken wel vaker doen, maar niet altijd.

Toch weer heel apart hoe 26 vakantiegangers uit alle delen van Nederland binnen een paar uur een leuke en gezellige groep vormen.

Iedereen praat eens met iedereen en zo hoor je al gauw het een en ander van elkaar.

Het eten was werkelijk geweldig. Foto's hiervan volgen waarschijnlijk morgen. Wifi is redelijk tot goed in het hotel. In ieder geval voor de tekst van het reisverslag. We hebben een datacard geregeld maar dat zal iets voor morgen zijn. Terwijl ik dit verslag aan het maken ben, ligt Wilfred al compleet onder zeil.

Voor ons is het trouwens 5 uur later dan bij jullie. Morgenvroeg gaan we om half 9 weer op pad.

Er staat maar een halve dag iets op de planning, daarna krijgen we vrije tijd en s'middags is er nog iets met een waterpoppen show of iets dergelijks.

Wordt vervolgd....

Voor ons wordt het na deze twee vermoeiende dagen van reizen en aankomen tijd om naar bed te gaan en in het goede ritme te komen, anders blijven we hier de rest van de weken last van houden.

Welterusten en tot morgen..

Chantal

Wat leuk zo'n blog! En wat een ervaring al de eerste dag! Al die drukte, niks voor mij.

Andre

Hoort zich allemaal goed aan. En dan dat lekkere eten.
Ben benieuwd naar de rest, Zal jullie blijven volgen. Grtjes.

Ps niets voor jou om met jullie rouwauto daar eens te rijden????????????????. Veel plezier