vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

dag 3 Hanoi

Dag 3 Hanoi

Vandaag op zich een vrij rustige dag gehad. Wel de hele dag iets gedan maar op een rustig tempo.
We waren natuurlijk allemaal doodop na de reis en waren dan ook blij dat d meeste ontzettend goed hadden geslapen.

Na een lekker ontbijt zijn we om half 9 richting de tempel van Confucius. Dit hele tempel gebeuren hebben we ook al in China gezien, maar hij blijkt hier ook veel gedan te hebben. In ieder geval de leer van Confucius wordt hier bedreven. Zoals: “wie goed is voor een ander, ontvangt ook iets goeds terug”.

Na hier wat rondgekeken te hebben, zijn we naar het Mausoleum van Ho-Chi-Minh geweest.
Hij is in 1969 overleden, maar ligt daar nog steeds opgebaard. De veiligheidsvoorschriften waren echt belachelijk. Allereerst was het van belang dat je met je kleding ervoor moest zorgen dat schouders en knieën bedekt waren. Je mocht totaal niets van apparatuur bij je hebben. Als kleine kinderen moesten we twee aan twee een rij volgen. Overal stonden soldaten te controleren. Je mocht niet praten. Maar…… uiteindelijk is het best wel indrukwekkend als je daar dan zo langs mag lopen.

Daarna nog even gekeken waar hij gewoond heeft. En ja hoor…. Toen begon het te regenen.
maar aangezien we niets mee hadden mogen nemen vanuit de bus, hadden we dus ook geen paraplu bij ons. Uiteindelijk toch maar van die regen poncho’s gekocht.

Van daaruit nog naar een gevangenis geweest. Midden in Hanoi. Deze is nu omgebouwd tot museum. Dit was indrukwekkend. Maar eigenlijk helemaal niet leuk om te zien hoe triest daar de omstandigheden zijn geweest.

Daarna weer met z’n allen lekker geluncht. In een restaurantje waar ik zelf nou nooit van z’n leven naar binnen was gegaan. Midden in een wijk, tussen de bewoners. Maar het eten was heerlijk.

Toen hadden we even wat vrije tijd. We zijn toen samen met Leon, Miranda en Petra en stuk rondom het Hoam Kiem meer gewandeld. Leuke foto’s gemaakt.

vervolgens hadden we een waterpoppen theater voorstelling. Jeetje wat een opgave. Er was live muziek bij en na het eerste liedje zat ik al te knikkebollen. Niet dat het nou zo gigantisch slecht was, maar de vermoeidheid sloeg in alle hevigheid toe. Naderhand bleek dat bijna de helft van de groep dit ook overkomen was.

Tot slot de dag afgesloten met lekker eten bij een restaurant aan de rand van het meer.

Morgen moeten we er vroeg uit. Om 5.45 uuris de wake-up call. Vertrek om 7.15 uur.
we gaan naar Halong Bay voor een prachtige boottocht met overnachting.
We hebben daar hoogstwaarschijnlijk geen WiFi.

Dus tot over twee dagen dan maar weer.

Groetjes Patricia

Chantal

Weer een prachtig verslag. Jammer van de regen, maar de ervaring is er niet minder om. Goede reis morgen en mooi weer.

Areana

Mooi om mee te lezen! Geniet er maar van

Henry Reuvers

Leuk om te lezen jullie verhaal. Lekker genieten maar. Groetjes Brigitte en Henry

Nicole

Hey vakantiegangers, wat een indrukwekkend verhaal, heel mooi en apart dat moet toch een belevenis zijn. Geniet er lekker van en we blijven jullie volgen. Groetjes liefs Math en Nicole