vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

dag 5 Ha Long Bay-Ninh Binh

Dag 5- Ha Long Bay-Ninh Binh

Vandaag een niet zo’n leuke dag gehad, althans vooral de nacht was verschrikkelijk.

Gisteren nog geschreven over de heerlijke Smoothy. Nou hij was heerlijk, maar daar is ook alles mee gezegd. Wilfred heeft dus bijna de hele nacht op de wc-pot gezeten. En daardoor natuurlijk amper kunnen slapen. Hij had diarree met vreselijke krampen. Gelukkig was het nu niet zo erg als op Java.

Aangezien we alleen maar een reistas oor één dag bij ons hadden, had ik dus ook niet de extra medicatie bij ons tegen de diarree. Halverwege de nacht begon het bij mij ook. Gelukkig zonder de krampen. Vanaf kwart voor 7 ben ik op zoek gegaan naar iemand van de reisleiding om iets te regelen tegen de diarree. Wat een geluk dat we pas om 11.00 uur van de boot af moesten. Dat gaf ons namelijk iets speling. Gelukkig had Miranda wel iets bij zich. Zijn we meteen mee aan de slag gegaan. Slappe thee en toast geregeld. Konden zo lang mogelijk in de hut blijven. Was goed geregeld.

Is gelukkig allemaal goed gegaan. We hadden een lange busreis voor de boeg van ongeveer 200 km. Wilfred heeft bijna de gehele reis geslapen.

Voordat we naar het hotel gingen stond er eerst nog een bootreis op het programma.
Echt een geweldige ervaring. Iedereen met z’n tweeën in een bootje. Wij als enige met z’n drietjes want anders moest Petra alleen. Petra is als enige die alleen reist binnen onze groep. Super gezellige vrouw en dat hebben ervaren tijdens deze tocht. De bootjes worden geroeid door de lokale vrouwen. Maar niet zo als wij dat gewend zijn. Wij roeien met onze handen. Deze vrouwen doen dat met hun voeten. Echt waar…….zo raar om te zien. Ik ga als we een vrije dag hebben weer wat foto’s erop zetten, maar neemt nu te veel tijd in beslag.

Het is een tocht van zo’n anderhalf uur. De natuur is overweldigend. Net zoals in ha Long Bay. Alleen komen de krijtrotsen nu niet uit het water maar uit het land.

Je gaat ook door grotten onder deze krijtrotsen door met je bootje. Je ziet geen hand voor ogen. En die vrouw, met haar bootje ons hier doorheen loodsen met een kleine zaklamp.

Omdat wij met z’n drieën waren lagen we al vrij gauw achter. Mocht de pret niet drukken.
Nadat we bij het keerpunt kwamen, was het wel de bedoeling dat we haar op de terugweg zouden helpen met peddelen. Wat hebben we gelachen zeg…..

Toen we klaar waren zijn we naar ons nieuwe hotel gelopen.
Onze koffers stonden al klaar op de kamer. Het wordt echt allemaal top geregeld door Laura en Huy.
Groot compliment voor ze, dat verdienen ze echt. Niets is ze teveel.

Bij het gezamenlijke avondeten hebben we ons maar bij de witte rijst gehouden. De lekkerste dingen kwamen weer aan onze neus voorbij, maar dat risico wilden we echt niet lopen.

Vandaag is dus een “balans dag” voor ons geweest.
Bij jullie is het nu goede vrijdag, dat betekent dat ons dart team vanavond een wedstrijd heeft. Heel veel succes. Voor ons is het ondertussen bed tijd. Morgenvroeg is om 6.45 uur de “wake up “call.

Om 8.00 uur gaan we aan een leuke fietstocht beginnen. Misschien welvroeg , maar gaan we dit twee uur later doen is het daar veel te warm voor. En s’ middags gaan we weer op weg nar onze volgende bestemming.

Voor ons welterusten, voor jullie nog een hele fijne vrijdagavond, Wilfred en Patricia xxx

dorry

Wat vervelend die diaree dat kan gebeuren.
Hier nog alles rustig, Ook met Romy. Het blijft spannend.
Ik wens jullie nog heel veel plezier.
Liefs van Dorry Arno Lena

Andre

Hoort zich toch allemaal geweldig aan. Benieuwd naar de fotos. Hoop de rest van de reis zonder verder Medische klachten????????

Chantal

Weer een geweldig verslag. Jammer van de slechte nacht. Ik hoop dat het nu weer beter gaat. Was het van de smoothie of van het buffet?

Areana

Jammer dat jullie ziek zijn geweest.
Lijkt me heel mooi die boottocht.
Super om zo mee te lezen!