vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 6 Ninh Binh-Vinh

Dag 6 Ninh Binh-Vinh

Allereerst wil ik jullie melden dat we gelukkig weer helemaal opgeknapt zijn.

We hebben weer een hele leuke dag achter de rug. Het was alweer een vroege wake up call. 6.45 uur!!
De meeste mensen zullen ons wel voor gek verklaren. Op vakantie en dan ieder keer zo vroeg op?
Tja….. het is nu eenmaal zo, dat we iets van het land willen zien en daar moet je iets voor over hebben.
Vandaag een simpel ontbijtje. Willen alles weer rustig op gang laten komen. En om 8.00 uur zijn we vertrokken met de fietsen. Hebben een hele leuke fietstocht van ongeveer 12 km gemaakt. We hebben op deze manier iets meer te zien gekregen van de lokale bevolking. Je fietst dan namelijk door hun dorpjes. Ook zijn we over een lokale markt geweest. Daar ligt het vlees dat ze geslacht hebben open en bloot op tafel. De vliegen krijg je er gratis bij. Brrrrrrr… niet teveel bij stilstaan.
terug in het hotel hebben we onze laatste sulletjes weer in het koffer gedaan en klaar gezet voor de “koffer jongens”.

Om 11.00 uur vertrokken…. Op weg naar onze volgende bestemming: Vinh.

Ondertussen eerst gestopt voor een bezoek aan een tempel en weer eens lekker geluncht onderweg.

Sanitaire stop gemakt bij een groot warenhuis en toen het laatste stuk gaan rijden. Wel nog even bij een apotheek gestopt voor Tjeerd. Hij heeft namelijk een voorhoofd holte ontsteking die maar niet over gaat. Terwijl Tjeerd, samen met Laura en Huy in de apotheek staan, doet de chauffeur alle lampjes aan in de bus en zet een stevig muzieknummer aan. Bijna iedereen ging uit zijn dak.

Wat zeggen ze ook alweer? Als de kat van huis is, dan………
Toen ze terug kwamen lagen ook zij in een deuk.

Zijn ook nu weer in een prachtig hotel. Het gezamenlijke diner hadden ze voor ons, rondom het zwembad geregeld. Echt prachtig om te zien.

Morgen weer vroeg op pad naar onze volgende bestemming: Dong Hoi.
ook hiervoor moeten we toch weer zo’n dikke 200 km gaan overbruggen. En overmorgen, dus “paasmaandag” hebben we een hele dag om vrij te besteden. Zal lekker aan het strand liggen worden, want de weersomstandigheden worden steeds beter.

Groetjes Patricia.

Chantal

Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn. Met al die activiteiten hebben jullie straks vakantie nodig om bij te komen. Maar je hebt gelijk, je moet natuurlijk wel alles zien. Ik hoop wel dat die "sulletjes" het niet te benauwd hebben in het koffer.

Andre

Bij dat het weer goed gaat en jullie zoveel lol hebben.
Ook maar eens disco in het uitvaarcenrtum????????????.
Grapje. Wel geweldige fotos.
Lexus om jullie zo te volgen.