vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 7 Vinh-Phong Nha-Dong Hoi

Dag 7 Vinh-Phong Nha-Dong Hoi

Vandaag een lange dag gehad. Maar het was vooral een indrukwekkende dag. Als eerste zijn we gestopt op een lokale markt. We hebben bij onze andere reizen natuurlijk al vaker van deze lokale markten bezocht, maar toch zijn ze net allemaal eventjes iets anders. Dit was een vrij grote gedeeltelijk overdekte markt. Eerste gedeelte hing boordevol met kleding. Volgens ons gesponsord door vliegmaatschappij Emerald. Daar hingen honderden T-shirts van.
Het tweede gedeelte was met levensmiddelen. Ze rijden daar ook gewoon met de scooters doorheen. Moet je bij ons op de markt eens doen!!! Ook waren ze waar wij bij stonden eenden en kippen aan het slachten. Grrrr en dat op de vroege morgen. Zal ik het over de geur nog maar niet hebben.

Onze volgende stop was bij een tempel. Op de plek waar nu de tempel staat, zijn 10 jonge meisjes gebombardeerd. Huy had op de markt allerlei attributen gekocht, om namens onze groep te offeren.

Er was ook nog een klein museum bij en er stonden nog tanks en vliegtuigen uit die periode.
Je werd er toch wel eventjes stil van.

Via de Ho Chi Minh trail, zijn we door een prachtig berglandschap gereden naar de Phong Nha grotten. En nu zullen velen wel denken, alweer grotten, maar deze waren echt super mooi om te zien. Ze staan op de wereld erfgoedlijst van Unesco. Het is een uniek grottenstelsel, waarvan nog lang niet alle grotten ontdekt zijn. Ze hebben vrij recent een nieuw gedeelte ontdekt, dat nog mooier moet zijn dan deze waarin we geweest zijn. Deze grotten zijn ooit door de Vietcong gebruikt als wapendepot.
Met van die lange smalle bootjes werden we er naar toe gebracht. Daar gebruikten ze motoren voor. Bij de grotten aangekomen gingen deze uit, ging het dak van het bootje af, en werd er door de grotten gepeddeld. Adembenemend mooi.

Aangezien we voor ons grotbezoek al hadden geluncht, konden we bij terugkomst meteen in de bus stappen voor ons laatste gedeelte naar Dong Hoi.

Hier verblijven we op een super de luxe Spa resort. Zodra onze koffers naar de kamer waren gebracht, zijn we naar het zwembad gegaan. Wat hadden we hier naar verlangd.
Na al het eten dat we hier tijdens de reis doen, hadden we besloten om het simpel te houden. Hadden samen met Petra bij de bar afgesproken om samen iets te eten. Bestelden wee een broodje met wat vlees, kregen we nog een heel bord vol met frites en sla.

Toen terug naar onze kamer, waar we na heel wat stress, formule 1 via de livestream hebben gekeken. Dat was de afsluiting van een enerverende maar wel heel erg indrukwekkende dag.

Morgen lekker niets doen.

Wilfred en Patricia

Andre

Klinkt allemaal geweldig.
Hopenlijk vandaag een beetje bijgekomen tijden jullie vrije dag. Lekker zonnen en zwemmen geniet ervan.????????

Chantal

Ja die markten ken ik wel! Niet helemaal onze standaard. Brr.

Cato

Leuk verslag Patries; ik blijf je even volgen.

Cato

Patricia

welkom op deze blog. Kan ik iemand van onze groep de groeten doen?
Patricia

Chantal

Wat heerlijk zo'n verwen en uitrust dag. Fijne dag morgen.