vandenhout-vietnam-reismee-nl.reismee.nl

Dag 9 Dong Hoi-Hué

Dag 9 Dong Hoi-Hué

Weer een lekkere rustige morgen. Voor de zekerheid de wekker gezet, maar waren al eerder wakker.

We hebben het lekker rustig aan kunnen doen. Uitgebreid ontbijt gehad en daar na gezorgd dat de koffers zo ver klaar waren. Langs het strand gewandeld en nog iets in het hotel aan de bar gedronken, genietend van deze mooie omgeving.
Om 12.00 uur vanuit het hotel vertrokken.
Onze eerste excursie voor vandaag was bij de Vinh Moc Tunnels. Erg indrukwekkend. Na een rondleiding over het gebied, was er ook de mogelijkheid om de tunnel in te gaan. Het grootste gedeelte van de groep is gegaan. Wilfred ook. Ik heb er voor bedankt. Het idee dat je er in gaat en dan door moet gaan en niet terug kan, gaat mij net te ver. Ben toch lichtelijk claustrofobisch, dus ben blij dat ik er niet in gegaan ben. Met mij nog en paar van de groep.
We zijn daarna nog even kort gestopt bij een peper kwekerij. Van daaruit zijn we richting de voormalige grens tussen Noord en Zuid Vietnam gereden. Wat een ervaring om te voet de grens over te gaan. Het is tegenwoordig wel één Vietnam, maar het verschil tussen noord en zuid is er nog wel degelijk. Hier was ook nog een klein museum bij waar we in zijn geweest.
Als laatste stond nog een oorlogsbegraafplaats op het programma. Ook hier heeft Huy weer een offer gebracht. Het blijft bijzonder om te zien hoe ze hun overledenen nog steeds cadeautjes willen geven, door het verbranden van bepaalde dingen. Er moet ook nog goed op gelet worden dat het een “goede” verbranding is, anders hebben de geesten er niets aan.

Tot slot nog naar een restaurant gereden voor ons gezamenlijke diner. Daar hebben we de verjaardag van Carina nog eens met z’n allen overgedaan. Als toetje een heerlijk stukje taart.

Wederom naar een super mooi hotel gereden in het centrum van Hué.
morgen gaan we hier van alles doen. Ben benieuwd. Het zag er met alle lampjes aan al heel erg mooi uit.

Tot morgen allemaal. Patricia

Chantal

Weer een avontuurlijke dag. Waaraan merk je het verschil tussen noord en Zuid? Zijn de tunnels nog uit de oorlog?

Andre

Hallo blij dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
Het weer zit geloof ik ook wel goed toch. Veel plezier weer vandaag. Hopenlijk geef Politie meer nu in het zuiden????????

Nicole

Hoi,

ik lees met veel plezier en aandacht iedere dag je belevenissen, erg mooi allemaal en zo indrukwekkend , dat vergeet je nooit meer. Nog heel veel plezier. Xxx Nicole